Flag_of_the_United_Kingdom_1-2.png
En
Flag_of_Iran.png
فا

راه اندازی نیروگاه آنگرید و آفگرید- 5 مزیت ویژه

راه اندازی نیروگاه آنگرید و راه اندازی نیروگاه آفگرید- 5 مزیت ویژه

راه اندازی نیروگاه آنگرید و راه اندازی نیروگاه آفگرید می تواند به راحتی نیاز برق صنایع و حتی منازل را در کشور تامین کند. کشورمان این روزها به سختی توانایی تامین برق به روش قدیمی را دارد. علت اصلی این کسری انرژی و بحران برق که ایران را به خود دچار کرده است، تکیه بیش از حد به سوخت های فسیلی است. کشور ما منبع غنی از سوخت فسیلی است و انرژی مورد نیاز خود را غالباً از این طریق تامین می کند. سوخت فسیلی و برق فسیلی به دلیل محدودیت و پایان پذیر بودن منابع این نوع انرژی به تدریج روبه اتمام است. قطعی موقت و دوره ای برق در ساعات خاص می تواند راه حل کوتاه مدت خوبی باشد اما در درازمدت می تواند بحران را تشدید کند.

راه اندازی نیروگاه آنگرید و راه اندازی نیروگاه آفگرید در ایران

کشور ایران پتانسیل بسیار بالایی برای گسترش و توسعه راه اندازی نیروگاه خورشیدی دارد. راه اندازی نیروگاه آنگرید و راه اندازی نیروگاه آفگرید علاوه بر تامین برق مورد نیاز کشور، امکان صادرات برق را هم فراهم می کند.

سریع ترین راه برای مواجهه با بحران انرژی و حل مشکل کمبود برق در ایران و جهان، گسترش و توسعه راه اندازی نیروگاه خورشیدی است. این نیروگاه ها انواع مختلفی دارند که اساس کار تمام آن ها تابش نور پایان ناپذیر خورشید است.

راه اندازی نیروگاه آنگرید و راه اندازی نیروگاه آفگرید در ایران

انواع نیروگاه های خورشیدی بر اساس نوع ذخیره سازی انرژی

نیروگاه های خورشیدی بر اساس نوع ذخیره سازی به دو دسته اصلی نیروگاه آنگرید و نیروگاه آفگرید تقسیم می شوند. در ادامه این دو دسته را به صورت مفصل توضیح می دهیم:

الف: نیروگاه خورشیدی آنگرید

نیروگاه خورشیدی آنگرید همانطور که از اسمش مشخص است بر شبکه سراسری برق سوار می شود و به زبان ساده برق تولیدی از نیروگاه آنگرید به شبکه برق سراسری کشور تزریق می شود. این نوع برق تولیدی از نیروگاه های آنگرید قابلیت ذخیره سازی ندارد و به عبارت دیگر از تولید به مصرف است. برق تولید شده در نیروگاه آنگرید معمولاً در زمان تابش نور خورشید یعنی در طول روز بیشتر در دسترس است و برای مکان هایی مناسب است که بیشتر در طول روز و در زمان روشنایی هوا به انرژی الکتریکی نیاز دارند. نیروگاه آنگرید از 5 کیلووات تا چند مگاوات قابل راه اندازی است و محدودیت ظرفیت ندارد.

مکان های مناسب برای راه اندازی نیروگاه آنگرید

  • منازل و مناطق مسکونی داخل شهر که به شبکه برق سراسری متصل هستند.
  • اداره های دولتی و بانک ها که در طول روز به روشنایی و برق برای کار با سیستم نیازمند هستند.
  • مناطق صنعتی و سوله هایی که به شبکه برق سراسری متصل هستند و شیفت روز دارند.

نکته مهم : باید توجه داشته باشید که برق تولیدی از نیروگاه آنگرید قابلیت ذخیره سازی ندارد بنابراین گزینه چندان مناسبی برای استفاده در زمان نیاز به برق اضطراری نیست.


انواع نیروگاه های خورشیدی بر اساس نوع ذخیره سازی انرژی

انواع نیروگاه های خورشیدی بر اساس نوع ذخیره سازی انرژی


ب: نیروگاه خورشیدی آفگرید

سیستم آفگرید اصطلاحاً سیستم برق خورشیدی ذخیره ای است و به برق سراسری وصل نمی شود و فعالیت مجزا از شبکه دارد. در سیستم آفگرید برق تولیدی شده از طریق تابش نور خورشید به پنل خورشیدی مستقیماً به یک سیستم ذخیره سازی انتقال پیدا می کند. این سیستم ذخیره سازی در اصطلاح حرفه ای UPS نام دارد که همان باتری است و نقش ذخیره ساز انرژی الکتریکی را دارد.

باتری هایی که برای نیروگاه های آفگرید مورد استفاده قرار می گیرد ظرفیت شارژ های متفاوتی دارند که این ظرفیت شارژ بسته به توان خروجی نیروگاه در زمان مشاوره و طراحی اولیه سیستم آفگرید تعیین می شود. برق خورشیدی تولید شده از نیروگاه خورشیدی آفگرید به صورت ذخیره در باتری باقی می ماند و هم در طول روز و هم هنگام شب قابل استفاده است.

با توجه به قابل ذخیره بودن برق در این سیستم، می توانیم بگوییم که استفاده از برق تولید شده در این نوع نیروگاه به زمان روز و تابش نور خورشید محدود نیست و قابلیت استفاده به صورت 24 ساعته را دارد. سیستم برق خورشیدی آفگرید به دلیل قابلیت ذخیره سازی انرژی الکتریکی گزینه ای بسیار مناسب برای راه اندازی سیستم برق اضطراری در اماکن است.

مکان های مناسب برای راه اندازی نیروگاه آفگرید

  • خانه باغ ها
  • منطقه مرزی بدون سیستم برق سراسری
  • برق اضطراری اماکنی مانند بیمارستان
  • برق اضطراری منازل
  • برق اضطراری بانک ها و اداره ها
  • روستاهای فاقد کابل کشی برق سراسری
  • برق اضطراری مراکز مهم مانند پاساژ و تالار و سالن کنفرانس
  • تامین برق سیستم های حفاظتی کارخانه ها و اماکن مسکونی
  • تامین برق معابر عمومی در مناطق جاده ای فاقد دسترسی به برق سراسری

مزایای اقتصادی راه اندازی نیروگاه آنگرید و راه اندازی نیروگاه آفگرید

استفاده از برق خورشیدی مزیت های بسیار زیادی دارد که مهمترین و محسوس ترین این مزیت ها صرفه اقتصادی بیشتر آن به نسبت برق سیستم سراسری است. در این زمینه مزایای راه اندازی نیروگاه آنگرید و راه اندازی نیروگاه آفگرید بسیار مهم تر و اقتصادی تر است. تقریبا همه افراد با این مزیت ها و تاثیر انها بر زندگی روزمره آشنایی دارند.

با این حال برخی موارد هستند که این مزیت ها را چشمگیر تر می کنند. برخی از موارد تاثیر گذار در کیفیت این نیروگاه های خورشیدی عبارتند از:

  • کیفیت و برند اینورتر مورد استفاده
  • میزان خروجی نیروگاه
  • آنگرید یا آفگرید بودن نیروگاه خورشیدی
  • کیفیت، برند و نوع پنل خورشیدی مورد استفاده در نیروگاه
  • وضعیت زاویه تابش نور خورشید

به طور متوسط در نیروگاه های خورشیدی خانگی هزینه برق مصرفی حداقل 15 درصد به نسبت مصرف برق صد درصدی از شبکه برق سراسری کاهش پیدا می کند. این کاهش هزینه به مرور مبلغ قابل توجهی را از هزینه های جاری مربوط به مصرف انرژی خانوار کم می کند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که شما می توانید با راه اندازی نیروگاه خورشیدی خانگی علاوه بر کاهش هزینه های انرژی خانوار، از طریق فروش برق خورشیدی تولیدی نیروگاه خانگی خود به اداره برق کسب درآمد هم داشته باشید.

نتیجه گیری نهایی:

انتخاب بین نیروگاه خورشیدی آنگرید یا نیروگاه خورشیدی آفگرید کاملاً به نوع مصرف برق شما و شرایط شبکه برق منطقه شما وابسته است. ما در شرکت تبدیل انرژی روشنا آماده هستیم تا با استفاده از کادر مجرب خود مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی نیروگاه خورشیدی را به شما ارائه دهیم.

راه اندازی نیروگاه آنگرید و آفگرید- 5 مزیت ویژه

معرفی تبدیل انرژی روشنا

مجموعه تبدیل انرژی روشنا به عنوان یک شرکت دانش بنیان در تلاش است تا با استفاده از انرژی پاک خورشیدی، نیازهای کارخانه‌ها و منازل را به راحتی برطرف نماید. استفاده از انرژی سبز‌ خورشیدی به عنوان یک انرژی تجدید‌پذیر خورشیدی سال‌هاست که در کشورهای پیشرفته در حال انجام است.

هدف فعالیت ما در این شرکت رواج استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر خورشید در ابعاد خانگی و نیروگاهی است. تیم مجرب و جوان تبدیل انرژی روشنا در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی موفق به دریافت گواهینامه دانش بنیان از معاونت پژوهشی ریاست جمهوری شده است.

معرفی تبدیل انرژی روشنا

فعالیت‌های اصلی مجموعه تبدیل انرژی روشنا

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، نصب پنل خورشیدی، راه اندازی نیروگاه فوتوولتاییک، نصب اینورتر خورشیدی، نصب باتری خورشیدی، راه اندازی نیروگاه آنگرید و آف گرید، نصب و راه اندازی برق خورشیدی خانگی است. شما می‌توانید به راحتی به صفحه محصولات این مجموعه مراجعه نموده و با خدمات و محصولات ما به خوبی آشنا شوید.

استفاده از انرژی خورشیدی علاوه بر آثار مفید زیست محیطی می‌تواند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت با سود بسیار مناسب باشد. مشاوران مجرب تبدیل انرژی روشنا در کنار شما هستند تا با ارائه مشاوره تخصصی شما را در زمینه راه اندازی سایت خورشیدی خانگی، نیروگاه خورشیدی و همچنین مزایای سرمایه گذاری در این عرصه راهنمایی کنند.

Hossein_barati وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است. طراحی، تولید و سئو توسط مجموعه داده کاوان دینا انجام شده است.